Behandling af hårtab

Hårtab kan ramme både mænd og kvinder.
Den mest almindelige type af hårtab hedder ”androgen hårtab” . Denne type hårtab ses som  udtynding af håret i tindinger og på issen.

Hårtab  kan være betinget af både genetik, sygdom, stress og aldring.

Med PRP/PRF behandling kan man stimulere vækst og cellefornyelse i hårsækkene, og hermed øge hårtætheden og forbedre hårgenerationen.
PRP/PRF  fremmer hårvæksten gradvis, vi anbefaler 3 behandlinger med 4 ugers mellemrum. Afhængig at omfang af hårtab, kan ekstra behandling være nødvendig.

Ved en PRF/PRP behandling bruges dit eget blod. Det er en bio-foryngende celleteknologi der gennem dine egne vækstfaktorer og blodkomponenter stimulerer til at øge cellefornyelse,  kollagen og elastiske fibre.

Behandling af hårtab. I Fredericia, Middelfart, Kolding. Horsens

PRF/PRP anbefales ikke hvis:

• Du er gravid eller ammende
  • Har  infektion i huden
  • Har hudkræft
  • Har sygdom i blodpladerne
  • Alvorlig sygdom i hovedbunden
hvad er prp. hvad er PRF

Forskellen på PRP og PRF

PRF (Platelet Rich  Fibrin) er en videreudvikling  af PRP ( Paleted Rich Plasma) der giver en langsommere frigivelse af vækstfaktorer og dermed længere tids effekt af behandlingen.

Det vil derfor også være PRF behandling vi anbefaler hos Klinik Kronborg.

Forskellen er selve centrifuge behandlingen af blodet, hvor man ved en PRF behandling også får Fibrin med.

PRF behandling

Først tages en blodprøve. Efter centrifugering af blodet, separeres de røde blodlegmer og serum.

Huden afrenses og der ligges  lokalbedøvende creme på området, der skal behandles.Der er også mulighed for at blande serummet med Lidokain for lokalbedøvende effekt. Dette er dog meget sjældent nødvendigt.

Plasmaet/serummet  injiceres herefter med en meget fin nål, i det område man ønsker behandlet. Behandlingen tager 30-45 minutter.

Efter Behandlingen

Diskret hævelse og rødme.

Der kan forekomme blå mærker, som kan komme, efter alle behandlinger hvor man injicerer med nål.

Undgå at berøre det behandlede område i ca. 4 timer efter behandlingen af hensyn til infektionsrisiko.